21
Aug
09

O libelula..

„Totul pleaca de la un suras enigmatic de regina egipteana si se incheie cu un suras problematic de pictorita pariziana. Intre ele, un basm al zilelor noastre: o cenusareasa singuratica devenita, printr-un suspect concurs de imprejurari, vedeta adulata in lumea artei plastice. In cutele basmului dintre cele doua surasuri, o realitate cand ciudata, cand ridicola, care transforma poezia lumii in satira, iar tonul liric in remarca acida. Iar in miezul acestei realitati schimbatoare – o libelula pastrata in lumina amintirii. ”

Cam asa suna descrierea „Libelulei” lui Martin Page, pierduta, undeva, pe ultima pagina a cartii.. Ajunsa pe noptiera mea ca urmare a unei medii de final de liceu imbucuratoare, mi-am plimbat privirea peste randurile cartii din curiozitate..povestea simpla [o tanara care locuieste impreuna cu prietena ei intr-o casa din Paris si ajunge peste noapte o vedeta a pensulei (interesant e cum) ] este scoasa din banal prin jocul real- fictiv, dar si prin stilul ironic al autorului ..„dulce ca un cutit a carui lama ar fi o petala de trandafir”..

image_8652Urmeaza „M-am hotarat sa devin prost”..cica e funny rau (va spun mai multe dupa ce o citesc😛 )



8 Responses to “O libelula..”


  1. 1 rjolie
    August 21, 2009 la 17:19

    Am citit-o eu :)e draguta cartea dar usoara in continut :)…in rest da un semn cand vi pe la vl.te pup

  2. August 21, 2009 la 17:41

    Intr-adevar, nu e greu de citit..dar daca nu esti atent pe alocuri, risti sa pierzi firul😛 ..
    Oricum, trebuie sa recunoastem ca Martin Page are un stil aparte..acum nu stiu daca asta il face placut sau nu😛..cred ca depinde de fiecare cititor in parte..

    Eu am sosit in weekend acasa si cred ca mai stau ceva🙂..So, hai sa iesim la un suc zilele astea [si asa nu ne-am mai vazut de nush’ cand😛 ]. Te pup :*

  3. August 21, 2009 la 21:42

    cherie, Martin Page e clocotitor in franceza. Continutul lejer de care mentioneaza domnisoara de mai sus poate avea cel mult o nuanta contextuala, avand in vedere ca temele simpliste impunse in realitati cotidiene capata rezonante globale.
    promenadele frantuzite si-au gasit numitorul comun la carturestii institutului francez, unde te lovesti de cuvantatorii contemporani ai literaturii franceze. anna gavalda e buna pentru stari de rau.

  4. August 21, 2009 la 22:06

    Ei, alta e sa citesti in limba lui ..din pacate, nu ma tine😛 ..imi incep explorarea frantuzilor in romana..poate mai incolo pasesc si pe taramul lor🙂 De „M-am hotarat sa devin prost” ce zici? Se merita?
    Anna Gavalda – nu am luat contact cu ea pana acum..poate pe viitor😛

    Trecand la engleji😛, trebuie sa-mi pui deoparte Jerome K. Jerome [am auzit ca are niscaiva carti bune ]..

    Tu pe unde iti mai duci veacul? I kind of miss you :*

  5. 5 avecavec
    August 25, 2009 la 19:59

    Iti raspund eu😛 si spun ca e buna. Daca o vrei lejera, e lejera. Daca o vrei mustind de subintelesuri si meditatii cu greutate, ei bine….presupun ca poti sa scoti si asta din ea. Mie mi s-a parut o ironie lunga si amuzanta.
    Iar Gavalda este buna, dar nu stiu daca pentru stari de rau sau pentru visatori.

  6. August 25, 2009 la 23:12

    Cum pun mana pe ea, o citesc😛 pe Gavalda o lasam pe mai tarziu, cand ma voi incadra in categoriile spuse de voi😛

    Sper sa ne vedem cat mai curand🙂 poate pe straduta cu steaguri multe..:P ..Te pup :*

  7. 7 avecavec
    August 25, 2009 la 23:49

    Ne vedem, ne vedem. Si daca n-o fi strada cu steaguri multe, mai e vie straduta cu terase multe. Merge si aia. :*

  8. August 25, 2009 la 23:58

    As putea sa ma conformez🙂 ..Desi ar suna mai bine 4 ore pe straduta falfaitoare si apoi 2 asa de relax la o sugativa de bani😛..hug :*


Lasă un răspuns

August 2009
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

